martes, 23 de enero de 2007

China 3 Viajes 2006

Buenas otra vez, ya sé que estoy abusando pero es que tenía mucho material guardado...como este lo tenía aquí cerca pues lo meto también...y fotos que ahora ya sé añadirlas...

Como dije, dentro de 2 meses, cuando me canse, ya se acaba...saludos

Tres vegades a Xina

Xina és ara tan a prop que sembla una línia d’autobús regular, de tanta gent que hi viatja.

Aquest any, per motius professionals, vaig fer tres visites força seguides a Xina. Era una sensació estranya, com qui agafa un autobús, hala, fes mils de quilòmetres, una vegada i una altra.

En cada viatge, els avions, curulls, plens d’europeus i xinesos, movent-se, anant i tornant, amb molt d’equipatge, i amb una diferència, aquests xinesos que viatgen són la classe mitja i alta, inexistent fa uns anys. I es nota en la roba que porten i en el que fan, que ja no són els xinesos de fa cinc anys. S’han tornat més consumidors que nosaltres.

El primer dels tres viatges va ser el més mogut. Donat que havíem de fer unes visites, ens portava un conductor amb una monovolum de les grans. Vaig aterrar a Shanghai, a l’aeroport situat a la ciutat de Pudong, a uns 50 km de la gran city.

Allí, en un hotel correcte, amb el traductor i el conductor, vam fer una mica de soparet típic xinès per a entrar en calor, amb la típica botella de cervesa de ¾ de litre, el te xinès, i els platerets de menjars amb molt de gengibre, salses picants, pebre per tot arreu. Bé, força gustós com sempre, i especial per un europeu. Vaig estar practicant una altra vegada amb els palets, i aquesta vegada sí em van aconsellar bé per a poder agafar el menjar correctament. Però cal tornar a aprendre des del principi.

Després de estar una estona per la ciutat de Shanghai després de sopar(els xinesos sopen molt aviat, s’asseuen a les 18:00 de la tarda a sopar i a les 20:00 ja són a casa la majoria de les vegades.) prenent un gelat en una zona de bars europeus –que no hi deu ser en gaires llocs a Xina, tot i que els canvis se succeeixen ràpidament- vam tornar a l’hotel, donat que estava cansat del viatge (el jet lag envers l’est és criminal) i l’endemà hi havia una parell de visites a fer.

L’endemà vam partir cap a l’interior, en direcció cap a la ciutat de Hangzhou. A Hangzhou, després de les visites, vam anar a la part interessant, que era el llac que tenen, famós a tota xina, el West Lake. El llac és molt gran, format per diferents llacs, que de fet no era més que una entrada del mar en el passat. Té “golondrines”, vaixells petits que ho recorren, i amb illes en el seu interior (Illa dels petits oceans). En el seu interior, el jardí que hi ha, que podriem qualificar “imperial”, era digne de visita, amb petites passarel•les, plantes i arbres que no estaven florits però eren molt bonics, i petites edificacions d’”estiueig. No feia massa bon temps, hi havia molta boira, però la visita va ser molt interessant. Era l’estil verídic d’un jardí xinès, fets pels emperadors o nobles, i amb grau de refinament molt enllà de lo que podíem estar fent els europeus en aquells moments.

En una de les vores del llac, hi havia un temple, format per 13 pisos, que té aquest nom, La Pagoda de sis harmonies que té 13 pisos, de forma hexagonal.

Després de visitar el llac, vam visitar el Temple budista Lin Yin, que segons sembla té les seves pedres portades d’un lloc sagrat de la índia. Les pedres de la muntanya estaven picades per a formar cares i monuments budistes, i en el temple hi havia figures d’uns 20 metres. La gent hi cremava una espècie de teies, i feien oracions. Els retables, amb figures de fusta budistes, eren molt interessants, però les fotos estan prohibides. Hi havia monjos cuidant el temple. Bé la visita va durar una horeta i desprès ja ens en vam tornar cap a la capital, Nanjing, on hi teníem unes visites més al dia següent. Fins a Nanjing ens esperaven unes quantes hores de viatge, però.

A Nanjing vam encadenar les visites, el dinar i el sopar, o sigui que ja va estar tot complert. Un cop es va acabar, vam anar a l’aeroport per agafar l’avió i anar a Bejing, que distava unes gairebé tres hores de vol. Ja no vam fer res més interessant en aquest viatge, a part de tornar, és clar.

Les dues visites següents van ser molt curtes i van tenir poc temps per a curiositats turístiques, però en tot cas les deixarem per la propera vegada.